fredag, september 04, 2009

Uppe före tuppen..

Ställde klockan igår på halv sju då syrran ville upp o duscha innan de va skoldags.. Så fine, jag ställde klockan sen när jag ställt klockan somnade jag direkt haha.. Eller ja somnade innan jag ställt klockan men älskling väckte mig när han skulle in o lägga sig vid halv elva :) hehe.. Sen vaknade jag först halv fem i morse :O mina tankar gick ju att jag inte vaknat av klockan osv.. :/ haha.. Iaf, gick o kissa sen in o putta till Emmie.. Så sa jag "du får nog skynda dig lite, för vi har nog försovit oss" då hon svarar trött som fan "mm, jag ska, va är klockan då?" haha så jag vänder mig o bytar kanal på tvn för att kolla va klockan är o då ser jag ju att klockan bara va halv fem :O hehe.. Så sa jag till henne "sov en sväng till, väcker dig sen".. Jag traska in i sovrummet o slog huvudet mot kudden igen :P hehe

När jag somnat kändes se som om jag sovit fem min typ men nädå då va klockan redan tio över sex :O hehe.. Så upp o putta till ungen igen :P Sa att hon fick hoppa in i duschen om hon ville duscha innan skolan.. Samma svar "mm, jag ska, vad är klockan?" lät ju nästan som om hon hade sån där autosak på sig så varje gång man väckte henne svara hon samma sak.. Ungefär som om hon hade de inställt på sin kropp haha.. Nej men seriöst, de va lite konstigt. :P hehe..

*springer akut från datorn då min dotter målat så fint på sin kropp me cdpennan* :O

Återigen är jag här :P hehe..

Iaf när jag väckt henne blev de att jag gick in i sovrummet för att kolla lite tv tänkte jag så kunde Emmie göra va fan hon ville hehe.. typ duscha o klä sig men nä där va inget bra på tvn så jag gick upp igen.. Fixa fram lite frukost till henne eller ja jag ställde fram macka o pålägg o sånt :) hehe.. Hon ville inte ha någon gröt så de sket jag i ;) hehe.. När hon duschat fick jag sätta mig o skriva en lapp till hennes lärare då hon ska "bo" här ett tag.. Ja så nu har man blitt "morsa" till sin egen syster! :P haha.. Nej de gör inte mig något... Bara hon får de bra.. :) Får se vad som händer sen.. Antagligen ska jag hänga me på mötet den 10/9.. Vi får se, ska ringa o prata med Anita också så vi inte missförstår allt... hehe.. De va Anita som hade sagt till Emmie att om hon ville så fick hon lov att ta me sin syster (läs mig) på mötet nästa gång för att Anita ville gärna se vem Emmie "bor" med.. Eller något i den stilen men jag ska ringa henne i vilket fall som helst för att höra hur länge detta ska pågå eller så..

Nog om de.. Inget som jag egentligen vill dela med hela cyberrymden :P hehe.. De jag skrev va ju inget så men jag tänker inte skriva vad som hänt.. Även hur mycket jag än vill.. Men lite privat får man ju ha ;) hehe..

Iaf när Emmie hade käkat, duschat o allt så slängde vi oss på soffan o sega lite framför dumburken.. Då hör vi att någon bankar plus att man hör en röst från sovrummet som säger tyst "mamma!" hehe de blev högre o högre så in där o hämta henne sen gick emmie till skolan o nu sitter jag här framför datorn o pratar med kussilussi :D hehe.. nu snart ska jag ut o göra frukost :D

Ha en gottisdag.. Kramisar

2 kommentarer:

  1. Hej.
    allt bra med er?
    Hoppas det.
    Vad hittar du på för skoj?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Härligt att höra.
    Jodå det rä kanon med oss.
    Okej, Mathilda går på dagis och jag söker mest jobb typ.
    Natalia går med på dagis väl?
    Kram

    SvaraRadera