måndag, maj 04, 2009

Inte på humör!!

Hej hopp, då va jag tillbaka till bloggandet, jag har inte riktigt kännt för att blogga då jag har haft en liten "down"period nu någon dag, har även haft min födelsedag... I fredags kom min kära vän Yazze o hennes kille Mårdan o då klart lille Alexander som inte är så liten längre. Vi snacka, drack kaffe, käka kaka, spela kort o hade oss (tror vi spela lite kort) eller så snacka vi mest om Nikita eftersom vi skulle göra av med henne.. Senare den kvällen flyttade hon, det blev så TOMT här i hemmet, usch va jobbigt det blev, det var EXAKT 2 år efter jag hade fått henne som hon flyttade :( Saknar henne varje sekund. Det är riktigt jobbigt, så NU har jag bestämt mig att de kommer ALDRIG igen att ske att jag ska göra av med ett djur.. Först fick Musse flytta, vilket jag ÅNGRAR grymt mycket men nu min älskade lilla MYSHÖNA!! :( Usch, jag blir så ledsen bara jag snackar om de fast jag kan inte få fram dem där tårarna men jag känner klump i halsen och att de bränner i ögonen men de kommer fan inga tårar.. Saknar att hon ligger hos mig i sängen, att hon får maten man inte "orkat" äta upp. Att man har någon att gå ut med när man bara vill ta en långpromenad, att man kan mysa med någon, att man blir vaktad o allt. Jag VET att du har de bra där du finns nu, men jag saknar dig enormt mycket, bättre du fick komma till en annan familj som har med tid o intresse för att leka och så!! Men ändå är de så jävla tomt här hemma.. Ibland önskar jag att din nya matte o husse bara ska skicka att de inte funkar o att du ska komma hem igen men de är kanske bara nu i början som man känner så. Det värsta va ju natten mellan fredag o lördag när jag skulle lägga mig, för då kände jag att jag behövde dig Nikita. Men du fanns inte där, jag låg o vände o vred på mig, först kallade jag även på dig men kom på mig själv att du inte va här. :( Usch, de är så jävla jobbigt, men jag träffar ju andra hundar o jag har kunnat göra lite mer nu när du varit borta dessa dagar så de blir väl bra någongång, hoppas jag!!

Lördagen va min dag, vaknade rätt tidigt, jag kände ABSOLUT inte för att gå upp, jag ville ligga kvar i min säng o bara fundera, drömma att Nikita va kvar hos oss!! Men jag gick upp, hängde med kuss ut o hämta deras bil som dem haft i Norra Vram sen i Torsdags, sen hemåt o då fick jag in o städa lite för mamma plus syskon skulle komma. Så jag hann diska undan lite o då tuta de utanför o de va ju då mamma! =) Hon kom in o hade kakor o en liten present till mig.. 250 kr :P hehe, ja de är inte så mycket men jag tacka o krama om mamma! Inte alla som är rika o så juu ;P hehe.. Men vi satt i trädgården o fika o så. Sen när dem gick hemåt så fortsatte älsklingen o Sonny med trädgården så den kunde bli fin, jag o Natalia gick in o kolla tv o ritade lite tillsammans, sen ble de att kuss kom in på kvälle o umgicks.. Spelade lite på datan o sen spelade vi lite kort, när klockan va runt två inatt gick kuss hem.. Sen somnade jag en bra stund där efter, sen idag kommer jag inte ihåg om jag vaknade tidigt eller sent, eller ja igår blir de ju ;) hehe.. Men iaf, jag gick upp.. Prata lite med kuss på msn o fråga om hon ville komma in o hålla mig sällskap medans jag baka o sen om hon ville spela lite kort med mig.. o de ville hon så klart :P haha, så hon kom in o jag bakade dubbel sats med kanelbullar :) blev inte riktit som jag ville, men de dög iaf, de blev bullar av de!! :P haha.. Sen gick kuss hem lite efter två igen så kom min pappa o hans fru en stund efter de, fick paket av dem med, det blev två flaskor dooley´s plus 6 dooley´s liquerglas. :) Sen fick jag även en av böckerna som är av samlingen "Twilight". Dock va de 4 boken, men jag ska ju ändå ha dem andra så jag får vänta tills jag köpt mig dem andra tre böckerna innan jag kan börja läsa eller iaf första boken :P hehe.. Vi fikade lite o så, sen när dem åkt hem så gick jag in till kuss med Natalia i vagnen så somnade hon gott i den, hjälpte kuss lite med att räfsa gräsmattan medans hon rensa plattorna. När jag räfsat lite kom älskling o hjälpte Niclas att sätta upp deras nät :) Riktigt tjusigt blev de, såg mycket större ut när de kom upp!! :) hihi.. Så nu kan inte Ozzypojken rymma :P Vassegoo för hjälpen kuss o Niclas ;) hehe (läst på din msn!! ) Mohaha.. ;) Sen gick jag in o fixa med maten, då kom Yazze o Mårdan :) hihi så dem fick sig lite kaffe eller bara Yazze för Mårdan dricker inte kaffe hehe ;) sen ble de att vi spela kort, vi snacka en massa, spela kort, sen stack Mårdan iväg o handla energidricka :) *mums* så drack vi de o kaffe sen ble de kortspel o kortspel o massa "titta runt på nätet" hehe ;) Dem drog väl hem för ungefär en halvtimme, timmesen eler något i den stilen.. ;) så nu ligger jag i sängen o skriver denna blogg.. Får se hur lång den blir för jag hade ju en del o skriva om..

Men jag hoppas ni förstår att jag inte har haft lust att skriva då jag känner mig lite nere. Men vi får hoppas att de går åt bättre tider snart!! Jag ska försöka skriva även om jag har min "down"days..

Nu smiter jag, ska se om min gumma är vid msn som hon sa att hon skulle när dem kom hem :P haha

Puss & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar