lördag, maj 16, 2009

Sjuk..

Ja nu har man åkt på o bli sjuk också.. Det började med att kuss va sjuk, sen ble lillan dålig, var på akuten med henne i förrgår.. Det är fan ett jävla sätt dem har på vårdcentralen, jag blir så irri, att dem ens får lov att göra så, egentligen skulle man anmält dem eller något.. Gick dit till vårdcentralen i förrgår, pratade med dem att Natalia hade de tungt med andningen och kändes jättevarm.. Men att vi inte hade någon möjlighet att ta tempen på henne då hon är väldigt rädd för termometern.. Så gick sköterskan fram o kände natalia på pannan o sa: Ja hon har nog feber, ni får komma tillbaka i morgon för vi har inga fler läkartider idag. Jag sa okej o sen gick vi hem.. När vi kom hem så somnade lillan på studs, när hon låg där i sängen så andades hon tyngre o tyngre, hon såg ut som om de inte gick så bra, indragningar vid revben och halsen.. När vi spanade på internet vad de kunde vara så stod de lunginflammation, så jag ringde in till barnakuten, men fick inget svar där mer än att dem hade fullt upp, sen blev de att jag ringde 1177, där jag fick hjälp rätt fort.. :) Pratade med dem o berättade allt om Natalia, hur hon såg ut o hur vi trodde hon mådde men ändå att vi inte visste, hon sov ju hela tiden.. Men då sa hon i telefonen: Det är nog bäst att ni kommer in nu så ni är där när vi öppnar kl. 17:00. Det låter som en lunginflammation eller rsvirus. Så vi la på o försökte fixa skjuts, efter mycket ringande till olika så fanns de dem som kunde köra.. Vi valde att ta med Sandra då hon hade fixat så hon kunde köra.. Fick ringa tillbaka till min pappas fru o säga att sandra kunde köra.. Så vi kom in via jourcentralen, blev vidareskickade till akuten och där blev vi uppskickade till barnakuten, sen fick vi hjälp rätt så fort.. Var väl där inne på barnakuten runt kvar över sex tror jag, sen fick lillan andas i någon maskin, dem kollade syret också via foten, sen blev de att hon fick glass, hon fick även en panodil.. sen fick hon andas ännu en gång i den där maskinen.. När klockan sedan blev halv åtta så undrade vi om dem skulle ge henne någon medicin bara för vi skulle kunna åka ner till apoteket för att handla den!? för apoteket stänger vid 20:00.. Hm, då kom läkaren in en stund senare o sa att hon skulle få medicin men klockan va ju kvart i åtta så hon skulle skriva receptet direkt o skicka ner de så Johnny o Sandra gick ner till apoteket o handla, så satt jag o lillan kvar o lillan lekte en massa, såg ju skitbra förändring från att vara så slö till att leka så mycket.. sen fick vi instruktioner om hur vi skulle göra med medicinen hon fick.. det va någon form av astmamedicin.. Så nu får hon de när hon får svårt för att andas..
Sen gårdagen ja då blev jag sjuk.. :( Usch, hosta, feber, rinnig näsa o svag i kroppen.. Ja de är inte alls skoj.. Men så blir de ibland, eller jag hade känning av de i förrgårkväll, var lite snuvig o hostig men inget mer... sen när jag vaknade igår så va de rätt så extremt... Lillan klarade sig nästan hela dagen utan medicin, hon fick de två ggr om nu älsk lyckades ge henne i gårkväll då jag inte va hemma..

Nej nu orkar inte mina fingrar skriva mer, ska se om min kussilussi har vaknat hehe.. tror inte de men ändå ;) haha.. Så ska jag ställa mig o diska o ta ner lillan, sitter här på bordet sidanom mig.. hehe..

Ha de bra, skriver kanske mer senare om jag orkar :)
Kramisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar